GIZMO

Lilla Gizmo.... gosehästen själv<3
Han är den snällaste av de snälla, skulle aldrig göra en fluga förnär.
Han är hur käck som helst att rida; lugn, trygg och snäll. Även de minsta barnen kan rida Gizmo eftersom han är en sån gentleman. Det spelar ingen roll om barnens skänklar knappt når nedanför schabraket, han gör ändå som han blir tillsagd och galopperar snällt!
 
När han hanterar Gizmo i boxen skall man passa sig för att stå för nära mitt framför honom. Ibland buffar han nämligen med huvudet, han själv tycker bara att han är gosig men han är starkare än vad han tror ;)! Man skall även tänka på att binda upp honom i boxen när man skall sadla annars går han runt och runt i boxen :)
 
I skogen är han supersnäll bara han inte behöver gå först, då är han en riktig fegis och stannar för att kika på allt!
Hoppa gör han väldigt snällt och bra men inte allt för höga hinder eftersom han inte är någon ungdom längre.
Gizmos allra bästa vän heter Ansgar. Tyvärr bor han inte kvar hos oss längre (pensionerad) och Gizmo saknar honom väldigt mycket i hagen... Det är inte lätt att förlora sin bästa vän. Dem gnäggade jättemkt efter varandra när Ansgar skulle lastas för att flytta </3

Kommentarer
Postat av: Clara

Åh bästa Gizmo <3
Han tyckte han var jättegosig när han buffade mig i bakhuvudet en gång, inte lika mysigt för mig kanske ;)
Men världens bästa är han <3

2014-02-05 @ 20:44:43
Postat av: sltd

Jag har en fråga får piffarna rida bar backa till badet när man badar med hästarna jag kommer vara med i piff och jag vet många som vill rida barbacka det

2014-02-11 @ 14:35:06
Postat av: Elsa sonderegger

Gizmo är så söt!!🐴❤️😘😍😘 jag red honom förra året på ridlägret och tänkte göra det detta året också, fast nu är han ju sold så man får väl hoppas att han har det suuuuuper bra där han är just nu!😭❤️ Hoppas att jag kan hälsa på dig någon gång❤️❤️❤️🐴😘

2015-02-04 @ 16:37:24
Postat av: Elsa sonderegger

Gizmo är så söt!!🐴❤️😘😍😘 jag red honom förra året på ridlägret och tänkte göra det detta året också, fast nu är han ju sold så man får väl hoppas att han har det suuuuuper bra där han är just nu!😭❤️ Hoppas att jag kan hälsa på dig någon gång❤️❤️❤️🐴😘

2015-02-04 @ 16:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0