Gamla hästar vi saknar <3

Jag fick en önskan att skriva om några gamla hästar vi haft och hur dem var osv.
Jag har börjar med att skriva om hästen Wilma.
 
 
 
Wilma
Wilma var en storhäst på ca 160 cm som var hos oss vintern 2012-2013. Hon kom istället för Wendy som inte passade in i vår verksamhet. Hon var en väldigt mysig häst som älskade att bli borstad och myst med. När man använde piggborsten tyckte hon det var så skönt att hon var tvungen att klia tillbaka. Om man då ställde sig framför henne så då fick man gratis nackmassage :)
 Wilma och Emma, som red henne en del när hon var hos oss.
 
 
Tyvärr blev Wilma sjuk rätt omgående. Hon var oren bak och stod i liten hage. Sen var hon en dag plötsligt jättesvullen på ett framben trots att hon stått i liten hage och inte ridits, vet inte hur hon lyckades med det. 
Till slut blev hon iaf bättre och började sättas igång men strax visade en annan hälta sig. Efter mer undersökning fick vi reda på att det var en skada på stålbenet (om jag inte minns fel) så hon skulle aldrig bli bra igen utan hade ont hela tiden. En vecka innan hon skulle tas bort blev hon sparkad på hasen i hagen, så illa att vi fick ringa veterinären som lät henne somna in på gården. <3 Det var skönt att hon fick somna in hemma iallfall, tycker det är synd när man skall köra iväg dem så blir dem stressade osv för att dem inte är vana vid att åka transport.. Hemma på gården vet dem ingenting, dem bara somnar in <3

Kommentarer
Postat av: sstt

snälla kan du skriva om: UV , Ansgar, ballerina, yemes , balder

Hällst ansgar vill jätte gärna ha ett in lägg om honom

2014-01-29 @ 21:11:52
Postat av: sstt

och tintin( min kompis köpte honom men jag vill i alla fall veta för imat tintin dog fick jag aldrig reda på något om honom

2014-01-29 @ 21:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0