SVAR DEL 1

Hej på er!

Här kommer svaren på de första frågorna ur frågestunden :)

Vissa frågor är väldigt lika och då har jag bara svarat på en av dem!

 
 
1. Kan man proa hos er vad gör man och får man rida?
Svar: Ja man kan praoa hos oss. Då får man hjälpa till med de vanliga stallsysslorna som mocka, fodra och släppa ut hästar. Om man får rida eller inte beror på om det är någon häst som behöver ridas, oftast är det inte så. Men praoar man en längre tid så brukar man få rida någon gång iallafall.
 
2. Kan du lägga ut bilder på ansgar och även skriva lite om honom?
Svar: Ansgar är pensionerad och finns inte kvar hos oss längre.
 
3. Kan man få hoppa så högt man vill om hästen man har klarar det?
Svar: Nej man får inte hoppa "så högt man vill" ;) Ridläraren lägger hindren på de höjder hon anser att ekipaget klarar av. Om du som ryttare rider dåliga vägar och är obalanserad så kommer ni inte få hoppa hur högt som helst :)
 
4. Är Zorro bra på att hoppa??? han e så fin<3
Svar: Hej! Vi har inte hoppat så mycket med Zorro hittils faktiskt.
Det var bara vår praktikant som hoppade några små hinder första dagen han var hos oss vilket gick bra :)
Zorro 
 
5. Hej! Jag undrar vilken grupp man ungefär hamnar i om man har ridit i lite mer än 2 år ? :)
Svar: Vilken grupp man hamnar i beror helt på vad det är för allmän ridnivå på barnen den veckan man går. Vi har haft Tuff-grupper där barnen har ridit i 4-6 år och vissa veckor har dem ridit 8-10 år, så det kan vara väldigt olika :) Första ridpasset är ju en provridning där man provar hästen och gruppen. Att dela in grupper efter antal ridår är ju egentligen inget bra sätt utan man måste se hur ni rider, därför kan grupperna ändras efter första passet :)

6. Hur hög är Romeo? 
Svar: Han är ca 147 cm hög.

7. Vilken häst tycker du personligen är finast/bäst?
Svar: Utseendemässigt måste jag säga Zorro och Putte, så himla vackra med sina manar :D Finast/Bäst att rida tycker jag Zorro, Jag älskar att han är väldigt känslig för alla hjälper men för att riktigt uppskatta detta måste man själv vara rutinerad. Av de stora hästarna tycker jag Marley :) <3 Men han börjar bli gammal nu så han kommer främst gå som ledarhäst i sommar.
Putte :)

8. Vilka veckor ska du/ni jobba i sommar? 
Svar: Jag kommer inte jobba någon vecka i sommar men jag kommer säkert och hälsar på ;) Iallafall v.29 har jag tänkt! Det är 9 eller 10 andra duktiga ledare som kommer jobba i sommar! :)
 
9. Hur är Zorro? Är han lite pigg fast så han inte sticker och gillar/är bra på att hoppa?
Svar: Zorro är lagom pigg, framåt men du måste driva. Om du själv är väldigt spänd så kan han bli stressad och blir då springig men han är fortfarande väldigt lätt och mjuk i handen. Som sagt så har vi inte testat att hoppa honom så mycket än, vet bara att han hoppar käck på småhindren. 
 
10. Hur många sover man i en stuga?
Svar: Vi har olika storlekar på stugorna, allt från 2 sängar till 6 stycken :)
 

Kommentarer
Postat av: hanna

tack !!!

2014-05-21 @ 23:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0