Fågelunge

Förlåt för att uppdateringen varit lite klen på sistone, men det ska jag se till att ändra på! 
Denna veckan som varit (vecka 29) hittade en tjej (Moa)en fågelunge i ridhuset. Den hade ramlat ner från ditt bo men eftersom att boet var byggt längst upp i ridhustaket fanns det ingen chans att nå så att man kunde sätta tillbaka den. 
Moa och några andra gjorde ett litet bo till fågelungen och tog hand om den, matade den med maskar och klappade på den. Till slut var den så tam att den kunde sitta på axeln utan att bli rädd! 
Men tyvärr klarade han sig inte. Han hade fått vätskebrist och var tvungen att avlivas efter 2/3 dagar... Inte lätt att hålla en fågelunge vid liv som skiljts från sin mamma alldeles för tidigt.
En riktig snyfthistoria
Edwin!

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej! Jag är Moas syster. Vi tog hand om lila Sammy som vi döpt honom till han var så söt ! Vi satt och letade mask och blev uppbitna av knotten. Men det var fantastiskt att få uppleva det som hände och vi saknar Sammy super mycket!!<3

Svar: Är säker på att han har det toppen i fågelhimmlen ! <3
ranchens.blogg.se

2014-07-20 @ 08:53:47
Postat av: Moa ❤️ Sammy

Hej, vad kul att ni skrev om fågelungen! Det var så tragiskt att de behövde avliva honom 😭 men er mamma ( axelina & antonias ) Katrin ? Eller var det Katarina? Iallafall så tog hon kort på fågeln. Undrar om hon kunde maila dem till mig? Mail: [email protected]

Svar: Ja absolut kan jag maila bilderna! Gör det så fort jag kan ! :D Gulliga Sammy <3
ranchens.blogg.se

2014-07-20 @ 09:26:42
Postat av: Alva

När jag var hos er förra året hittade vi också en fågelunge i ridhuset!!

Svar: och idag hittade vi en (död) i stallet… Ett fågelhem typ haha ;D
ranchens.blogg.se

2014-07-20 @ 10:58:58
Postat av: moa <3 sammy

tacksam för svar!

2014-07-20 @ 20:59:27
Postat av: Märta

ÄR COOLMAN SÅLD?!!!😭😭😭😭

2014-07-20 @ 22:50:44
Postat av: Nina

Hej, jag har lite frågor om ridlägerna :)
- om man är en ganska rutinerad ryttare, är ranchens ridläger då bra för dom rutinetade också?
- får man lov att önska en häst om man inte kan ta med sin egen?
- är det mycket hoppning och såmt eller mest uteritter osv..?
- hur är det att vara på ridlägret?
- om man vill vara med 2015 borde man anmäla sig snabbt då? Asså tar platserna slut snabbt?
Jag tyckte ridlägerna verkade väldigt roliga och bra men eftersom jag bor i skåne och min foderponny inte får ridas 2 gånger om dagen, det är ju en bit att köra från skåne också så vill jag vara säker på att det blir en rolig sak utan min egen ponny så ja.. Kram nina :)))

Svar: - beror helt på hur rutinerad du är och vilket syfte du har med lägret. Har du tävlat och har som mål att utvecklas är det bättre att satsa på ett träningsläger. Men ranchens är lika mycket en social happening och man får många nya vänner och får rida mycket så en kul vecka helt enkelt!
- ja det får man!
- det är blandat. Man rider 2 gånger om dagen, en uteritt och en träning i paddocken. Man hoppar vid 3 tillfällen under veckan.
- om man vill vara med 2015 och ha tillgång till vilken vecka man vill bör man anmäla sig innan nyår. Men om det inte spelar så stor roll vilken vecka räcker det att anmäla sig innan april. :)
ranchens.blogg.se

2014-07-30 @ 16:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0