Revel

Revel är en stor häst på ca 168cm. 
Han är född 2000 och är ett Italienskt halvblod. Han far är den kända hingsten Quidam de Revel som själv har hoppat framgångsrikt och lämnat många fina avkommor. 

Revel själv har tävlat upp till 130cm och han älskar att hoppa. Tycker det är jätteroligt och taggar till en hel del och blir lite stark. 

Han är trots sin storlek ganska känslig och behöver en stadig, trygg ryttare för att komma till sin rätt i ridningen. 
Väldigt snäll att rida men kan ibland bli lite spänd. 
I stallet är han lite sur men ganska feg så han törs aldrig göra något förutom att lägga öronen bakåt. 😊




Kommentarer
Postat av: Anonym

Behöver man vara rutinerad för att rida honom?

Svar: Ja man behöver ha ridit ett tag då han är ganska mycket häst att rida. Framförallt i hoppningen. 😊
ranchens.blogg.se

2015-04-19 @ 13:07:57
Postat av: Anonym

Okej. Skulle det funka för mig som ridit ca 7 år på ridskola, foderhäst och medryttarhästar? :3

Svar: Ja det tror jag absolut!
ranchens.blogg.se

2015-04-19 @ 19:23:49
Postat av: anonym

Kan ni skriva om dolly nu

2015-04-20 @ 07:43:55
Postat av: Anonym

Jag är dock bara 160 lång och 13 år, men skulle det funka ändå? Känns som en häst som skulle passa mig ❤️

Svar: Kanske att han blir lite för stor för dej men du får önska och prova!
ranchens.blogg.se

2015-04-25 @ 23:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0