Harley

Jag har fått ett till önskemål att skriva en text om Harley!
Här har vi en riktig kämpe! Förra vintern blev Harley jättehalt och det visade sig att han hade en blödning i hoven, en blödning som satt så dåligt till att det var tal om operation osv. Även om jag alltid försöker vara optimistisk så var jag 95% säker på att han skulle få åka till himlen.. <3 Men veckorna gick, Harley stod i en liten hage hela dagarna och reds aldrig. Linda och Björn reste bort i 2,5 månad och ingen tog några beslut om honom under denna tiden. Eva, som rider och tar hand om Harley började ge honom special "preparat" som hjälper mot blödningar i kroppen. Om det var det som gjorde susen vet jag inte men totalt fick han vila i fyra månader. Det slutade med att skadan läkte ut av sig självt och han blev friskförklarad <3 
 
Han har även fått vila några veckor denna hösten och det verkar som att han vilar sig i form! Så fin som han är nu vet jag aldrig om jag sett honom innan. Han orkar inte bära sig helt 100 i galoppen men han börjar få till en riktigt fin form i traven!
När han kom till oss red vi först på vanligt bett men han var jättesvår att svänga, det är därför han har ett skarpare bett, han lyssnar helt enkelt inte bra på snällare bett. Men pelhamet trivs han bra på :) Han var också med på blåbärshoppning för en månad sen och hoppade 70-80 cm vilket han gjorde galant!
 
"Roligt" att veta om Harley: Han är en riktig gentleman att rida ut på, blir väldigt sällan rädd och är därför toppen att ha som ledarhäst. Han är dock dödsrädd för vatten, jag skojjar inte. Under den tiden han varit hos oss har han aldrig blivit tvättad. Jag har försökt en gång och jag lyckades spola vatten på hans hov sen fick han panik och sprang iväg.
Han tjuter något fruktansvärt när man kommer med hövagnen, sådär så att man skulle kunna höra honom från andra sidan stan, galet.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej skulle vara jätte kul om du ville skriva lite om Mr Romeo han verkar vara en toppen häst!

2013-12-08 @ 17:44:28
Postat av: Engla

Fina Harley(:

Skulle du kunna skriva om finaste Yatzy, saknar han ): <3

2013-12-08 @ 17:50:16
Postat av: Sandra

Hej, kan fu inte skriva om Hampus ? :D

2013-12-08 @ 19:49:12
Postat av: Klara

Åh vad fint skrivet Amanda! Harley är verkligen en otroligt trevlig häst på alla sätt och vis och det glädjer mig verkligen att han har det bra hos er! Jag hade dock inte riktigt förstått att han var så rädd för vatten, så det är kanske ett litet under att vi faktiskt lyckades bada lite i somras ;)

2013-12-08 @ 20:39:26
Postat av: Sara

Dragon King och Ben!

2013-12-08 @ 20:43:55
Postat av: :-)

Det skulle vara jätte kul om du ville skriva om Diamond Doll och Allan för dem är mina favoriter❤

2013-12-08 @ 21:42:25
URL: http://hastarforalltid.bloggo.nu
Postat av: rachelinmyheart

Fina Harley skulle va kul om du vill göra ett inlägg om varje häst :D

2013-12-09 @ 09:53:03
Postat av: Alice

Skulle va otroligt kul om du kunde skriva om Bobo.

2013-12-09 @ 11:24:20
Postat av: Alva

Det skulle vara jättesnällt om du kunde skriva något om Felix!! Saknar han som f*n!! ❤❤❤

2013-12-10 @ 17:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0