Ny bloggare !

Hej alla som läser ranchens blogg! Då Amanda som skötte bloggningen innan inte ska jobba mera har jag tagit över. Vem är jag då?
Jag heter Axelina och bor på själva gården där ridlägerna håller hus. Jag är alltså dotter till Björn som är chef. 
Eftersom att jag bor här på gården har jag bra koll på vad som händer och kan därför uppdatera er med roliga och spännande nyheter! 
 
Lite om mig själv är att jag har för tillfället två D-ponnysar som jag tävlar i hoppning med. Den ena heter Shu B dee (Bosse) och den andre heter Magneto Polo (Polo). Jag har tävlat 130cm som högst och på onsdag och torsdag nästa vecka kan ni se mig på Falsterbo HorseShow tillsammans med Bosse. ;)
 
Jag driver även en egen blogg där jag skriver om mina två ponnysar och min vardag. Ni kan klicka er in på den HÄÄR
 
 
Sen kan jag ta en sista kul detalj. Nämligen skriva mina 3 favoritponnysar av lägerhästarna! 
Först på listan kommer Coolman. Han är ganska ny och bara 6 år. Jag red honom några veckor preics när han kom i början av sommaren då han var lite oriden. Nu sköter han sig bara bättre och bättre och ett plus i kanten är att han hoppar tjäckt!
Tvåa kommer Dolly. Henne red jag förra hösten en del och deltog även i en liten tävling som anordnades av klubben. Var felfri och vann så Dolly är min lilla vinnarponny kan man säga! Hon är pigg och frammåt och rolig att hoppa!
trea på listan är Bella. Henne har jag bara ridit en gång men jag gillar henne för att hon är pigg och frammåt och så himla söt!
 
Jag kommer uppdatera bloggen så mycket jag kan och så ofta det finns roliga nyheter att dela med mig av. Har ni frågor om någonting så är det bara att ställa dom så svarar jag så fort jag kan!
Jag tillsammans med Bosse!
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Skriv om lägret som är nu:D

2014-07-03 @ 07:56:55
Postat av: Bea

Hej! Det var jag som ramlade av Simba och jag fick låna en hästlinda av er jag bara undrar om ni har fått tillbaka den!❤️

Svar: Japp den har vi fått tillbaka så det är lugnt! :D
ranchens.blogg.se

2014-07-03 @ 11:37:28
Postat av: Vanja

Hej jag har några frågor till dig axelina.
1.Får du rida vilken häst du vill på ranchens av ridskolehästarna.
2 Vad tyckte du om Ansgar ridskole hästen som gick i pansion
3 Får du vara med på ridlägrena fast du rider någon av dina ponnyer fast ja du bor på ridläger barnen osv
4 Kommer du vara där vecka 33 vill så gjärna träffa dig.
5 det är ingen fråga men jag vill att du ska veta att du är en stor förebild för mig och jag hat läst din blogg i två år nu och den slår misslisibells och nellie Berntsson med hästlängder / ett stort fan

2014-07-03 @ 23:42:50
Postat av: Bea

Ok! ❤️

2014-07-04 @ 10:23:25
Postat av: Anonym

Om man är ca 165 och vill ha en trygg o pigg ponny utan att vara het vilken ponny tror du passar mig då? :)

Svar: Det beror lite på vad du väger, men Silvester, Curre, Edwin, Wilmer och Putte tror jag skulle passa. Alla är maxade D-ponnysar som är trygga men lite frammåt i temperamentet! Vi har många ponnysar som skulle passa. :)
ranchens.blogg.se

2014-07-04 @ 15:15:17
Postat av: Dolly v. 31 ❤️

Jag undrar om jag är för stor för Dolly vill ha henne v 31
Ja är 161 o väger 50

Svar: Nej då är du nog inte för stor. :)
ranchens.blogg.se

2014-07-05 @ 22:54:58
Postat av: Elin frisk

Jag hade Dolly förra året hon är bäst!! Jag är lillasyster till Maja frisk du vet nog vem hon är;)

Svar: Dolly är fin hon! Ja det vet jag ju! :D
ranchens.blogg.se

2014-07-07 @ 11:53:33
Postat av: Anonym

Hej jag ska på ridlägret och är 152,5 och väger 50 kg och en häst som är snäll och trygg(jag har aldrirg ridit) och en som är lungn och så vilken skulle passa då???

2015-04-10 @ 21:43:52
Postat av: Anonym

Hej jag ska på ridlägret och är 152,5 och väger 50 kg och en häst som är snäll och trygg(jag har aldrirg ridit) och en som är lungn och så vilken skulle passa då och inte stegrar så mycket men endå pigg????

2015-04-10 @ 21:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0