Presentation 5!

Hej!

Rebecka heter jag och mitt liv har kretsat kring hästar sedan jag var sex år gammal. Jag är uppvuxen på ridskola och klockan 7 på helgerna när stallpersonalen öppnade stallet så var det inte sällan jag stod där i dörröppningen, redo att hjälpa till att mocka och fixa för att få lov att vara nära hästarna.

 

När jag var 17 år fick jag min första egna häst, Barriär, e. Bernstein - Pontus, och lyckan var total. Barriär, som då skulle fylla sex år, och jag har lärt oss allt tillsammans. Man kan säga att vi har utbildat varandra upp till svår dressyr. 

 

Jag är utbildad hippolog i grunden, med inriktning ridlärare och har en kandidatexamen i hippologi. Under min tid på hippologprogrammet hade jag förmånen att få rida för många duktiga tränare, däribland Kyra Kyrklund, Bo Genå, Lotta Björe och Sylve Söderstrand för att nämna några namn. På schemat stod både dressyr, som är min stora passion, och hoppning.

 

Efter hippologtiden väntade ett spännande halvår på ett av Sveriges bästa hästjobb – Lövsta stuteri och seminstation. Där fick jag vara med om allt från att rida in framtida dressyrstjärnor och vidareutbilda unghästar till att ta hand om fölen och rida äldre, mer utbildade hästar, samt det som drog mig till Lövsta från början, rida lektioner för Tinne Vilhelmsson-Silfvén.

 

När halvåret på Lövsta tog slut, fick jag heltidsjobb på Östermalms Ridskola, som jag även hade jobbat deltid på första halvåret efter hippologen. Här fick jag möjligheten att undervisa, och på så sätt få titeln diplomerad ridlärare, level 2.

 

Längtan efter nya utmaningar fick mig att flytta tillbaka till Helsingborg för att starta mitt eget företag, RE dressage. Det var oerhört roligt och spännande att få stå på egna ben och tillämpa det jag hade lärt mig genom mina tidigare erfarenheter. 

 

Jag drivs av att se “mina” individer utvecklas, oavsett om det är häst eller ryttare. Att hitta ett gemensamt sätt att kommunicera på så att jag kan lotsa indiven åt rätt håll och få visa på en av de känslorna som är så svåra att förmedla, men när man väl hittar dem är det helt fantastiskt att få känna sig ett med ett så stort djur. 

 

Jag ser verkligen framemot att få träffa Er alla i sommar och jag hoppas att Ni kommer tycka det är lika roligt som jag!

 

Vi ses!

Rebecka

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad roligt, antar att detta är ridläraren? Ska hon vara ridlärare för alla veckor, om inte isåfall vilka? :)

2016-06-07 @ 14:14:53
Postat av: Anonym

Anonym, japp det är hon! :)

2016-06-07 @ 16:55:44
Postat av: Anonym

Vilka veckor jobbar hon?

2016-06-07 @ 18:02:07
Postat av: Anonym

Eller ska hon jobba alla veckor?

2016-06-07 @ 18:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0